2013. április 18., csütörtök

Homokóra

Barátságunk

Életünk szövete a sok pírtől elkopott,
Amit ez a fiú magával hozott.
Meg a többi, amikor boldogok voltunk,
Megértettük egymást, meg sem szólaltunk.
És amikor ezek a fiúk megsirattak,
Mi voltunk azok, akik utánnuk rohantak,
Ha én sírtam, te balhéztál,
Én csaptam zűrzavart, ha te sírtál.

A mi barátságunk erős volt még akkor,
Most elszórodott, mint szélben a por.
Miért nem mondhatjuk el egymásnak érzéseink,
Miért nem tárhatjuk fel egymás előtt szíveink?
Hol az az őszinte mosoly, ami megérti,
Hogy az én kemény szívem tud még szeretni?
Hol a megnyugtató szavak, vagy egy"sajnálom",
Hogyha végig gördül ezer csepp az arcomon.

Barátok vagyunk vagy csak nem ellenségek
Vagy csak az én gondolataim vetekednek?
Annyi mindenen átestünk, zúzó viharon,
Tengeren, óceánon, esőn, harcokon.
Most pedig csak ülünk egymás mellett, mintha,
Egymást meg sem ismertük volna.
Sebzett szívem jajdulni készül emiatt,
Hogy elvesztettem az egyik barátomat.

4 megjegyzés:

  1. Szia! Itt vagyok a kritikával, amit ígértem:)Még szerencséd, hogy imásom az irodalmat, szóval hosszú leszek.
    Nagyon erős a kezdés. Az első sor miatt kezdtem el olvasni, remek volt az ötlet, hogy "a sok pírtől elkopott"! Komolyan, eszméletlen. Egy kis tanács ide az elejére: a cím nagyon találó, de nem biztos, hogy elolvasom, ha az alapján döntök, és nem az első sor alapján. Mondom, találó a cím, de egy kevésbé egyértelműt is el tudnék képzelni.
    A rímek szépek, nem túl erőltetettek, nagyon ritkán előfordul, hogy a toldalékok rímelnek (viharon/harcokon) , ezt kerüld, mert ez elég kezdő dolog.
    A szótagszámot számold, nem néztem utána, de néhol az volt az érzésem, hogy kihagyhatnád a névelőket, ilyesmit, úgy jobban kijönne, de mondom, ebben nem vagyok biztos, de ha leszámolod, nem tévedhetsz a ritmusban.
    A vers témájáról nem szeretnék írni, az egyszerűen tetszik, jól ábrázolod a barátság tönkremenetelét, illetve inkább elhalványulását (már megint az a remek első sor!), ezzel nem hiszem, hogy hiba volna.
    Még az ugrott be, hogy ha egy kicsit unatkozol, akkor variálhatnál a rímképlettel AABB-ről ABAB-re, vagy ABBA-ra, vagy ilyesmire. Ez nem ehhez a vershez kapcsolódik, csak gondoltam sose rossz egy jó kihívás:)
    Remélem kielégítő és főleg hasznos kritikát írtam:) Ha van kedved, ugorj be hozzám, ma felkerül nálam a prológus mellé a közel sem tökéletes első fejezet (oda lenne mit írni) meg terveim szerint egy novellám is, örülnék egy építő kritikának:)
    Na, ennyit a reklámról, további sok szép verset, remélem találkozunk még itt vagy ott:)
    Csók, Kim

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kim,
      Mindig örülök az építőjellegű kritikáknak,bár be kell vallanom,kicsit le is törlik a mosolyt az arcomról.Ugyanakkor örülök,hogy elnéztél hozzám és legalább az az egy sor tetszett.Már az is valami.Szótagokat nem szoktam számolni,kicsit fölöslegesnek tartom,de ezután azt is számba veszem,bár akkor úgy érzem,korlátozva van az a dolog,amit a legjobban szeretek és nem engedhetem repülni fantáziám.De sokat tudok nyöszörögni.Végülis,nagyon köszönöm és megfogadom tanácsaid.:)

      Hugs.Lina

      Törlés
    2. Szia Lina!
      Lehet, hogy félreértettél, az egész vers tetszett!:) De komolyan! Azért azt az egy sort emeltem ki, mert az egyszerűen eszméletlen!!!!!! Nem tudom tovább fokozni, simán csak az:)
      Tökéletesen megértem, amit a szótagszámról írtál. Noha én nem versekben utazom, én sem szeretem, ha megmondják, hány oldalt írhatok. Tényleg bedobozol.
      Remélem tényleg segítettem, és nem érzed alapvetően negatívnak a kritikámat, mert épp ellenkezőleg: pozitívnak szántam!:)
      Csók, Kim

      Törlés
    3. Kedves Kim,
      Akkor nagyon örülök.Az is idegesítő tud ám lenni.Mégegyszer köszönöm és örülök,hogy benéztél.:)

      Hugs.Lina

      Törlés