2013. április 3., szerda

Homokóra

Farkas szem

Kábultan néztem abba a ragyogásba,
Melyet ravasz szeme árasztott
Én is üvölteni készültem már,
De a hang belém fagyott.
Narancs szikrák vetekedtek,
Miközben barna szalag futott át,
Hogy igazából észre sem vettem,
Pedig ott hagyta nyomát.
Nem féltem,kellett volna,
Az őrültség behálózta agyam,
S e szilárd lány mögött,
Nem ismertem fel magam.
Tett egy lépést előre,nagyon lassan,
Bundájára hó tapadt,
Cikk-cakkokban állt a világ,
S a szívemben egy érzés szaladt.
Barnás írisze követte mozdulatom,
Akármerre is léptem,
Legbelül,ott nagyon mélyen,
Az eszemet összetéptem.
Jövőmet láttam a szemében,
Az igazi boldogság sugárzott,
Vastag bundáján egy
Önfeledt lány vágtatott.
Még mielőtt elképzeltem volna,
Mindazt ami ezután történikm
Azon kaptam magam,
Hogy a farkas eltűnik.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Lina!
    Nem tudom, láttad-e a 300 című történelmi filmet. Versed olvasása közben ez a film játszodott le ismét a szemem előtt, ugyanis egy rendkívül hasonló képpel indít: a fiatal spártai királyt kirakják télen az erdőbe, és meg kell küzdenie egy farkassal az élelemért. Olyan érzés nekem, mintha ennek a királynak a gondolatait írtad volna le, igaz, lány szemszögből.
    Erre a versre nem tudok mást mondani, csak ami az értékelésedbe van: lenyűgöző. Mesteri képek, kiváló témaválasztás, szabályos szerkesztés. Ezt az érzelmi vonulatot semmi nem adhatta volna vissza jobban, mint ezek a szavak, amiket használtál (irisz, nagyon mélyen, narancs szikra, stb.) Merész képzettársítások. Azon is elgondolkodtam, hogy valóban egy farkasnak a szemére gondoltál-e vagy a címben arról lenne esetleg szó, hogy saját magaddal nézel farkasszemet, teszem azt, egy tükör előtt. Rendkívül érdekes, és mindenféleképpen elgondolkodtató vers. Engem teljes mértékben magával ragadott, teljes mértékben, amit nem sűrűn szoktam mondani költeményekre:))
    Puszi:) Salvus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Salvus R,
      Igen,láttam a filmet és az egyik kedvencemmé avattam fel.Amikor a kommentedet olvastam értetlenül bámultam rá,hogy hogyan jutott ez eszedbe,hiszen én másképpen vázoltam fel,de megértettem mondanivalód.Talán igazad lehet.Hagyal kétségek közt vergődni,hiszen az igazi költő sosem fedi fel titkait!
      Nagyon szépen köszönöm,nem hittem volna,hogy valaha is ezt olvasom tőled,viszont kellemesen csalódtam.Óáó,ilyen sem sokszor történik meg,de nagyon köszönöm.:)

      csóközön.Lina

      Törlés